У цей час з'явилися нові мазі - науково розроблені склади для обробки ковзної поверхні.
Цей вид тертя проявляється при коченні і пов'язаний не з деформацією щербин, а з деформацією дороги (прогин) і самого колеса (невелике сплющіваніе), При коченні по м'якому покриттю колесо вдавлюється в опору, утворюючи ямку, через край якої йому весь час доводиться перекочуватися, а. Французький фізик Ш. Кулон на основі дослідів знайшов, що сила тертя кочення (Fкач) пропорційна силі нормального тиску N і обернено пропорційна радіусу г колеса: З формули видно, що коефіцієнт тертя кочення залежить від радіуса колеса і виражається в одиницях довжини (м або см ). Значення коефіцієнта тертя кочення для деяких речовин наведено в табл. 6.2.
При русі по твердому покриттю сила тертя кочення пов'язана з деформацією самого колеса. З цією силою особливо доводиться рахуватися в вело мотоспорт. Її величина визначається за формулою: Коефіцієнт тертя кочення, см де N - сила нормального тиску;
...
Читати далі »